• kontakt@sportowewadowice.pl

Taksówką z Balic, czyli jak korporacje konkurują ze sobą

Taksówką z Balic, czyli jak korporacje konkurują ze sobą

Koszt dostania się z lotniska Balice do centrum Krakowa nie zawsze jest taki sam. Jeśli zdecydujemy się na kurs wykonany przez Kraków Airport Taxi, będzie on wynosił 89 złotych, jeśli zaś skorzystamy z samochodu iCar, zapłacimy nawet o połowę mniej. Oczywiście, nie brakuje także innych korporacji, które są w stanie zatroszczyć się o to, aby klient nie był narażony na zbyt duże wydatki. Taka możliwość otwiera się przed nami między innymi wówczas, gdy zainteresuje nas oferta Mega Taxi albo korporacji Barbakan.

Nie powinno zatem zaskakiwać, że walka o klienta odbywa się na wielu frontach i często trudno nie oprzeć się wrażeniu, że nie każdy gra czysto. Nie dziwi i to, że każda firma jest przekonana o tym, że ona sama podchodzi uczciwie do swojego zadania, konkurencja zaś jest w stanie posunąć się do nieuczciwych praktyk, aby zająć jej miejsce. Tu największym problemem wydaje się blokowanie kierowców taksówek. Nie jest ro działanie uczciwe, często okazuje się jednak skuteczne, klient nie może bowiem skorzystać z oferty, o której istnieniu nie ma pojęcia. Związek Zawodowy Taksówkarzy Solidarność’80 podchodzi zresztą bardzo poważnie do tego typu sygnałów. W pewnym momencie pojawiła się nawet konieczność rozwiązania kwestii spornych z przedstawicielami samego portu lotniczego, interwencja okazała się jednak skuteczna, a tym samym informacje o podobnych incydentach stały się rzadsze. Oczywiście, wiele zależy też od samych taksówkarzy, często bowiem zmagania między nimi przybierają postać coraz bardziej niepokojących potyczek nawet poza wiedzą przedstawicieli macierzystej firmy.

Optymizmem napawa to, że same władze Międzynarodowego Portu Lotniczego również robią wiele, aby pomóc poszczególnym korporacjom taksówkarskim. W tym celu warto wspomnieć choćby o obecności zatoki Kiss & Fly, która pozwala na bezpieczny i zgodny z przepisami odbiór i wysadzanie pasażerów. Kierowcy mogą też korzystać z bezpłatnego postoju w pobliżu terminali, choć nie może on trwać dłużej niż 5 minut. Regularnie sprawdzany jest też monitoring, który stanowi najlepszy dowód na to, że blokowanie samochodów próbujących wyjechać spod terminali nie jest wcale procedurą rzadko spotykaną. Oczywiście, pewne kontrowersyjne sytuacje zdarzają się nadal i wiele wskazuje na to, że w najbliższym czasie nie uda się ich całkowicie wyeliminować.

Można koncentrować się przede wszystkim na próbach ograniczania ich wpływu i ustalaniu, które korporacje mają największe skłonności do tego, aby zabiegać o zainteresowanie ze strony klientów w sposób nie mający wiele wspólnego z uczciwością.

Udostępnij:

Zobacz